" Tinta dan kalam ini bukan hanya untuk dikongsi sebagai tatapan dan perkongsian antara sahabat buat sahabat, tetapi tinta ini tumpahan hati buat hati yang ingin mencari kebesaran dan cinta Illahi. Setiap dari segmen hidup kita tersirat cinta dan kasih sayang Allah. Pandanglah dengan mata hati, bukan akal, mata dan nafsu semata. Fikir dan zikir "

Saturday, December 5, 2009

Aku Ingin Menjadi TetamuMu



Ya Allah..
Bila agaknya aku dapat berada disini..
Sujud di hadapan Kaabah Mu..
Merintih di hadapan kiblat hambamu..

Sungguh aku berasa sayu tatkala saudaraku yang telah menjadi tetamuMu menceritakan bukti kebesaranMu di Tanah Suci..
Aku seperti ingin segera kesana..
tapi pesan abi " Chah,kamu tak boleh lawan takdir",aku tak pasti samada ia melawan takdir atau tidak..air mataku mengalir..
kata abi lagi" Allah tak panggil kita lagi",aku mula akur..
ustazah ada cakap " nisah,banyak doa.mintak dengan Allah!"
Walaubagaimanapun,aku yakin pada Allah..

Ya Allah..
Serulah aku dan keluargaku untuk ke rumah mulia MU..
Murahkan rezeki kami..
Sekarang nenek ada kat Tanah Suci.6hb ni balik.Masa nenek pergi aku rasa macam nak ikut sekali.berada di Lapangan terbang Terengganu seperti berada di sempadan Tanah Suci..batapa sayunya saat ni!
Aku doakan nenek dan tok selamat balik..Amin..

No comments:

Post a Comment