" Tinta dan kalam ini bukan hanya untuk dikongsi sebagai tatapan dan perkongsian antara sahabat buat sahabat, tetapi tinta ini tumpahan hati buat hati yang ingin mencari kebesaran dan cinta Illahi. Setiap dari segmen hidup kita tersirat cinta dan kasih sayang Allah. Pandanglah dengan mata hati, bukan akal, mata dan nafsu semata. Fikir dan zikir "

Friday, May 27, 2011

C : U : T : I

Alhamdulillah,
Alhamdulillah,
Alhamdilillah !!!

Bersyukur ke hadrat Illahi menghadapi imtihan nisfu sannah dengan tenang walaupun persiapan yg tak begitu terurus.Lama juga rasanya saya tidak meninggalkan apa-apa entry di blog ni.Tak tau kenapa.Sekarang nak menghadapi cuti 2 minggu yang boleh tahan lama tempohnya. Apa la agaknya perancangan yang akan saya lakukan.Mampu tak aku laksanakan perancangan besar  yang dirancang. Antaranya :

- habiskan hafal Surah
- siapkan bahas balghah dan adab nusus.
- buat nota tajwid

Harap Allah bagi kelapangan waktu dan kemudahan dalam melaksanakan misi cuti ni.Tagline cuti kali ni  C.U.T.I : Cekal Untuk Tiada Istirehat.Subhanallah!!Moga cekal sahabat dakwah yang produse tagline ni.Mampukah aku cuti tapi tiada istirehat.Cuti ni la waktu rehat.Hakikatnya, hidup ini memang tiada rehatnya.Setiap kesempatan waktu yang ada adalah milik Allah. Infakkanlah waktu sebaik-baiknya atas nama Allah.Saya selalu pegang kata ustazah sewaktu menuntut di SMAKJ, " Hidup ni kena berpenat-penatan untuk dapat rehat di akhirat kelak "Berpenat-penatan dengan melakukan perkara yang bermanfaat dapat melahirkan satu natijah yang menenagkan hati kita.InsyaAllah !!

1 comment: