" Tinta dan kalam ini bukan hanya untuk dikongsi sebagai tatapan dan perkongsian antara sahabat buat sahabat, tetapi tinta ini tumpahan hati buat hati yang ingin mencari kebesaran dan cinta Illahi. Setiap dari segmen hidup kita tersirat cinta dan kasih sayang Allah. Pandanglah dengan mata hati, bukan akal, mata dan nafsu semata. Fikir dan zikir "

Friday, November 19, 2010

Ayah & Satu Pengorbanan

Tak dapat aku menyeka air mata saat mendengar doa seorang ayah.
Betapa tingginya hasrat seorang ayah terhadap anaknya.
 Terasa berat bahu aku memikul tanggungjawab ni.  

BAnyak aayah dah berkorban untuk memastikan anaknya ini duduk dalam kondisi yang selesa.Pada ayah, menyekolahkan anaknya di sekolah agama adalah satu kepuasan dan kejayaan ayah.Kata ayah agama dan ilmulah yang dapat selamatkan kita di akhirat.

Bersyukur rasanya punya sebuah keluarga yang memahami dan ada fikrah agama. Ayah sememangnya seorang yang mempunyai sesuatu dalam diri beliau. Aku bangga dengan ayah dan aku pasti semua orang bangga dengan ayah masing-masing. Hati aku terasa lega bila dengar ayah kata kegagalan dan kejayaan itu milik Allah.Ayah juga memahami yang Allah berkuasa untuk semua itu.Terima Kasih Allah...

Tinggal dua hari lagi SPM akan membuka tirainya.

 "Ya Allah .. bantu aku dan rakan-rakan ku menuju kejayaan"

No comments:

Post a Comment