" Tinta dan kalam ini bukan hanya untuk dikongsi sebagai tatapan dan perkongsian antara sahabat buat sahabat, tetapi tinta ini tumpahan hati buat hati yang ingin mencari kebesaran dan cinta Illahi. Setiap dari segmen hidup kita tersirat cinta dan kasih sayang Allah. Pandanglah dengan mata hati, bukan akal, mata dan nafsu semata. Fikir dan zikir "

Saturday, April 17, 2010

satu amanah & dakwah

pesan ustaz fuad sebelum aku ke ihtifal ilmi;
"kau jangan anggap ini satu pertandingan, tapi kau anggap ni satu amanah yang mesti kau sampaikan.kalau kau anggap ni satu pertandingan, kalau orang kutuk kau atau kau kalah,kau boleh jatuh.tapi kalau kau anggap ni satu amanah dan dakwah, kau dah dikira berjaya"
sampai saat pertandingan tu, aku masih ingat kata-kata ustaz walaupun saat aku tak berjaya tu.tapi masih ada rasa kesal dan hiba dalam hati mungkin sampai saat ni.mungkin betul kata ustazah aku terlalu fikir ni berat.betol lah.ni amanah sekolah.kadang-kadang aku rasa macam tak boleh jadi contoh buat adik dan kawan.mungkin ada niat aku yang tak betul.tapi apa- apa pun aku dah berjaya sampaikan.hanya Allah yang tahu perasaan ku hingga saat ni.munkin ia boleh jadi satu pengalaman.terima kasih dan maaf buat sesiapa yang berkaitan.
Apa yang nak diketengahkan kat sini adalah.anggap apa sahaja yang perlu kita lakukan itu satu amanah dan dakwah yang mesti kita tunaikan.walaupun dalam belajar sekalipun.supaya kelak, apa jua yang berlaku, kita akan terima dengan redha.Niat juga mesti betul.silap niat, kita akan temui hasil yang lain kelak.

No comments:

Post a Comment